Sukujuhla 2005

Liisa, Aate, Jalla, Annikki, Alli ja Kaija vanhempiensa haudalla 2005.

Sukujuhla 6.8.2005 Suomen Urheiluopistolla Vierumäellä

Ensimmäisen kerran sukujuhla vietettiin muualla kuin Sulkavankoskella.

Seurakunnan kesäkoti oli osoittautunut ahtaaksi  ja se oli joutumassa remonttiin. Niinpä järjestettiin erilainen juhla Vierumäki Garden-juhlateltassa, johon mahtui hyvin koko monipuolinen ohjelma. Suomen Urheiluopisto järjesti ruokailun ja kahvitukset teltassa.

Aamulla joukko sukulaisia kokoontui tavan mukaan haudalle ja siirtyi  klo  11 alkavaan sukujuhlaan Vierumäelle.

Suvun nuoret olivat valmistelleet uudenlaisen hartaushetken tutuin kansanlaulusävelmin. Varojen keräämiseksi järjestettiin suuret arpajaiset .

Sukukokous ohjelmineen kuului mielenkiintoisen päivän sisältöön. Päätettiin ryhtyä laatimaan sukuseuralle kotisivuja aluksi omin voimin ja mahdollisesti myöhemmin ammattilaisavustuksella.

Kun juhla nyt oli ensimmäistä kertaa ”ulkoistettu” ja tilavuokra ja ruokailu tapahtui liiketaloudellisin hinnoin, monet suvun vanhemmista jäsenistä kritisoivat  liian korkeaksi noussutta osallistumismaksua. Sukuneuvoston hankala tehtävä on löytää kohtuuhintainen riittävän tasokas kokoontumistila seuraavina vuosina.

Alla KUVAGALLERIA JUHLASTA.