Kotisivujen kehittämisnäkymiä

15.5.2012

Sukuhaaroilla mahdollisuus lisätä omia kuvia yms. vain sukuseuran jäsenille tarkoitetuille sivuille.

Sukuseuran kotisivujen kehittämistä on jatkettu.  Kaikille julkisten sivujen lisäksi on ryhdytty kehittämään vain sukuseuran jäsenille tarkoitettuja sivuja. Kullekin sukuhaaralle luodaan touko-kesäkuun aikana sukuseuran salasanan taakse sivustorakenne, jossa jokaisella 2. sukupolven edustajalla olisi oma sivu (jonka alle voi rakentaa sivuja 3. sukupolvelle jne..).  Sen jälkeen jokaisella on mahdollisuus siirtää sinne kuvia perheistään ja/tai linkkejä omille kotisivuilleen.

Päätös siitä, viekö sivustolle kuvia ja missä laajuudessa on luonnollisesti jokaisella 2. sukupolven edustajalla. Sukuneuvosto kuitenkin toivoo, että tätä mahdollisuutta hyödynnetään laajasti. Kustakin sukuhaarasta pyritään löytämään henkilö, joka veisi kuvia sivustolle. Kuvien vieminen ei ole iso työ sen jälkeen, kun kuvat ovat sähköisessä muodossa. Myös kotisivutiimi voi tarvittaessa auttaa kuvien siirtämisessä. Tarkoitus on myös laatia kotisivustollemme helppotajuiset ohjeet kuvien viemisestä sivustolle.

Salasanan taakse on perustettu arkisto, jonne on jo viety Kalervon Peltosen sukujuhlille laatimat kronikat. Sinne on myöhemmin tarkoitus viedä myös Matti Mertasella parhaillaan valmistelussa olevat sukupuut ja erilaisia valmiiksi toimitettuja selvityksiä (mm. Arvi ja Toini Marttusen jälkeläisiä koskeva raportti).

Yhteisillä tunnuksilla, jotka toimitetetaan 14.5.2012 jäsenkirjeessä, kaikki tunnukset tietävät pääsevät katsomaan salasanan takana olevia sivuja. Kaikki ne, jotka haluavat lisätä kuvia tai tekstiä nettisivuille tarvitsevat omat tunnukset. Henkilökohtaiset tunnukset voi pyytää Mika Marttuselta (mmarttunen@gmail.com).