Puheenjohtajan terveiset

2.5.2012

Puheenjohtajan terveiset

Sukuneuvoston kokous pidettiin Pekka Marttusen toimitiloissa Lahdessa 14. huhtikuuta 2012.

Kokouksessa valmisteltiin seuraavia asioita:

Marttusten liikuntapäivä 11.8.2012
Päätettiin järjestää Juho Orpanan valmistelutyön pohjalta Marttusten liikuntapäivä lauantaina 11.8.2012 Saksalan seikkailukeskuksessa, osoite Viilajärventie 199, Heinola  (http://www.seikkailukeskussaksala.com/).

Saksalassa on mahdollisuus järjestää monenlaista toimintaa pelkällä perusosallistumismaksulla ja siellä voi osallistua myös maksulliseen toimintaan, joka tilataan etukäteen. Liikuntapäivästä laaditaan erillinen tiedote, josta käy ilmi maksullisen toiminnan vaihtoehdot.

• Perusosallistumismaksu kouluikäisiltä ja sitä vanhemmilta on 5 euroa.
  • Ilmoittautuminen maksulliseen toimintaan tulee tehdä kesäkuun loppuun mennessä maksamalla Sukuseura Marttusen tilille FI40 1007 3006 1033 32 perusosallistumismaksu sekä maksullisen toiminnan osallistumismaksu.
  • Ilmoittautuminen liikuntapäivään ilman maksullista toimintaa tulee tehdä heinäkuun loppuun mennessä maksamalla Sukuseura Marttusen tilille perusosallistumismaksu. (Ilman ilmoittautumista osallistuminen on myös mahdollista, jos aikataulu yllättäen antaakin siihen mahdollisuuden. Tällöin osallistumismaksu maksetaan paikan päällä.)

Ruokailun Saksalassa kukin osallistuja järjestää omin eväin piknik-tyyppisesti. Saksalassa ei ole myyntipistettä.

Sukuluettelo
Sukuhaarojen yhteyshenkilöille on jaettu sukuluettelo tarkistettavaksi. Sukuluettelon tarkistukset ja korjaukset toimitetaan kirjallisesti puheenjohtajalle osoitteeseen:Tiedepolku 4 C 14, 40720 Jyväskylä. Korjauksissa on otettava huomioon seuraava:

• Mikäli puhuttelunimi on muu kuin ensimmäinen nimi, niin puhuttelunimi on alleviivattava
  • Syntymäpaikka ja nimet merkitään viranomaisen määrityksen mukaan siten kuin se on esimerkiksi passissa
  • Aviopuolisot mainitaan kaikki: ensimmäinen, toinen, jne.
  • Avopuoliso mainitaan (maininnalla avopuoliso), mikäli asianomainen sukuhaara niin haluaa
  • Naisten sukunimet mainitaan (esim. Lea Pulkkinen, os. Marttunen, ent. Pitkänen)
  • Syntymä, kuolema ja avioliiton solmiminen mainitaan päivän tarkkuudella, avioerosta mainitaan ainoastaan vuosi

Kotisivut
Arkisto- ja kotisivuryhmä on pitänyt kokouksen, josta Mika Marttunen kertoi seuraavaa:

• Julkinen sivusto on kaikkien käytössä
  • Suojattujen sivujen käyttö edellyttää salasanan käyttöä. Siitä kuten muistakin kotisivujen  valmisteluun ja käyttöön liittyvistä asioista kerrotaan lähemmin jokaiselle jäsenelle lähetettävässä jäsenkirjeessä.

Sukuarkisto

• Sähköistä arkistoa ryhdytään taltioimaan sukuseuran suojatuille sivuille.
  • Koko arkisto kootaan Tuula Hatakan haltuun.

Jäsenkirje
Sukuseuran jäsenille lähetetään jäsenkirje, jossa ovat ohjeet jäsenmaksun maksamiseksi kolmivuotiskaudelta 2012-2014 on tiedote Marttusten liikuntapäivästä Saksalan seikkailukeskusessa 11.8.2012 annetaan kotisivuinfo

Tilintarkastus
Toiminnan ja tilien tarkastajat totesivat, että vuoden 2011 alijäämä oli 1093,97 euroa, mikä aiheutui sukutapaamisen (2011) kustannuksista. Tarkastajat esittivät sukuneuvostolle tili- ja vastuuvapautta.

Seuraava kokous
Sukuseuran seuraava kokous on 7.10.2012.

Hyvää kesää toivottaen
Lea Pulkkinen